Written by 詞/曲: Lady Gaga

It doesn’t matter if you love him, or capital H-I-M
你追求的是愛情或信仰都無所謂
Just put your paws up
做好狩獵的準備
’cause you were Born This Way, Baby
因為你生來就這麼美,寶貝

My mama told me when I was young
小時候媽媽告訴我
We are all born superstars
每個人生來就與眾不同

She rolled my hair and put my lipstick on
她幫我梳頭髮 擦上口紅
In the glass of her boudoir
在她的梳妝台前看著鏡子裡的我

“There’s nothing wrong with lovin’ who you are”
「愛你自己沒有什麼不對」她說
She said, “‘Cause he made you perfect, babe”
「因為妳天生如此完美」

“So hold your head up girl and you’ll go far,
「抬頭挺胸向前走
Listen to me when I say”
當我開口聽我說」

I’m beautiful in my way
不管怎麼樣我都美
‘Cause God makes no mistakes
因為上帝造我完美無缺
I’m on the right track baby
我走的路都對
I was Born This Way
我生來就這麼美

Don’t hide yourself in regret
不要沉溺於後悔
Just love yourself and you’re set
愛你自己 做好準備
I’m on the right track baby
我已經蓄勢待發
I was Born This Way
我生來就這麼完美

Ooo there ain’t no other way
沒有別的後路退
Baby I was born this way
我生來就這麼美
Baby I was born this way
我生來就這麼美
Ooo there ain’t no other way
沒有別的後路退
Baby I was born this way
我生來就這麼美
Right track baby
把頻率調對
I was born this way
我生來就這麼美

Don’t be a drag – just be a queen
別再拖泥帶水 要讓全場驚豔
Don’t be a drag – just be a queen
不要畏畏縮縮 要讓世界看見
Don’t be a drag – just be a queen
不要偽裝自己 真實的你才美
Don’t be!


Give yourself prudence
給自己一個定位
And love your friends
愛你的朋友
Subway kid, rejoice your truth
找回你的自我
In the religion of the insecure
拋棄不安 重拾信仰
I must be myself, respect my youth
我要做我自己 揮霍青春

A different lover is not a sin
不凡的愛也不是罪
Believe capital H-I-M (hey hey hey)
相信上帝的安排
I love my life I love this record and
我愛我的生活 走過的軌跡
Mi amore vole fe yah (love needs faith)
愛 需要信念

I’m beautiful in my way
我有我自己的美
‘Cause God makes no mistakes
因為我天生完美無缺
I’m on the right track baby
我走的路都對
I was Born This Way
我生來就這麼完美

Don’t hide yourself in regret
不要沉溺於後悔
Just love yourself and you’re set
愛你自己 做好準備
I’m on the right track baby
我已經蓄勢待發
I was Born This Way
我生來就這麼完美

Ooo there ain’t no other way
沒有別的後路退
Baby I was born this way
我生來就這麼美
Baby I was born this way
我生來就這麼美
Ooo there ain’t no other way
沒有別的後路退
Baby I was born-
我天生如此
I’m on the right track baby
我走的路就是正軌
I was born this way
我天生如此完美


Don’t be a drag, just be a queen
不要偽裝自己 真實的你最美
Whether you’re broke or evergreen
無論貧窮或富裕 是否一帆風順
You’re black, white, beige, chola descent
無論你是黑白黃或拉丁人
You’re lebanese, you’re orient
你來自黎巴嫩 或是東方人
Whether life’s disabilities
也許你的生命殘缺不全
Left you outcast, bullied, or teased
你被排擠霸凌或嘲笑 現在都放到一邊
Rejoice and love yourself today
找回你的快樂和自信
‘Cause baby you were born this way
因為寶貝 你生來如此完美

No matter gay, straight, or bi,
你是同志 異性或雙性戀
Lesbian, transgendered life
是拉子或是跨性別
I’m on the right track baby
我們選擇的路都對
I was born to survive
我生來就要撐到終點
No matter black, white or beige
無論你是哪種人
Chola or orient made
無論你來自何方
I’m on the right track baby
我走的路就是正軌
I was born to be brave
我生來就是勇士一枚

I’m beautiful in my way
我有我自己的美
‘Cause God makes no mistakes
因為我天生完美無缺
I’m on the right track baby
我已經蓄勢待發
I was Born This Way
我生來就這麼完美

Don’t hide yourself in regret
不要沉溺於後悔
Just love yourself and you’re set
愛你自己 做好準備
I’m on the right track baby
我走的路就是正軌
I was Born This Way
我生來就這麼完美

Ooo there ain’t no other way
沒有別的後路退
Baby I was born this way
我生來就這麼美
Baby I was born this way
我生來就這麼美
Ooo there ain’t no other way
沒有別的後路退
Baby I was born-
我天生如此
I’m on the right track baby
我走的路就是正軌
I was born this way
我天生如此完美

I was born this way hey!
我生來如此完美
I was born this way hey!
我生來如此完美
I’m on the right track baby
我走的路都對
I was born this way hey!
我生來如此完美

I was born this way hey!
我生來如此完美
I was born this way hey!
我生來如此完美
I’m on the right track baby
我走的路就是正軌
I was born this way hey!
我生來如此完美

Same DNA
我們有同樣的缺陷
But Born This Way...
卻生來如此完美…
arrow
arrow
    全站熱搜

    Shade 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()