Song: Heart

Album: Brigade
Release Date: 3/26/1990
We lead two different lives
Just like two lines that never cross
如同兩條平行線,我們的生活南轅北轍
And here we are together
Standing closer than we are
此刻我們在彼此身邊,遠比我們想像的接近
But we're still standing here untouched
Too scared to make a move
然而我們仍然小心翼翼,深怕一個動作會破壞這樣的距離
We want so much to touch
And we can't wait forever
我們是如此渴望碰觸對方,渴望不再等待
We know it's dangerous
For us to be together
心裡卻明白若是我們在一起,將會是多危險的事情
 
How do we ever keep this secret
我們該如何將它藏成秘密
How do we keep it in the dark
把我們的愛藏進心裡
And if we dare to taste our weakness
如果我們膽敢觸碰最脆弱的角落
How could we tear ourselves apart
就會知道我們無法失去彼此
Why do we keep this love together
我們細細呵護這份愛
Didn't we know right from the start
但打從最初我們就明白
That we would have to keep this secret
一旦這個秘密公開
Or forever stay apart
我們就必須永遠分開
 
I watch you coming to me
Walking in the pouring rain
我看著你穿越大雨向我走來
I can't help looking at you
Wishing I could stay away
我的視線無法移開,多希望我能與你保持距離
So many times I've tried in vain
To close my eyes and pray it goes away
多少次我緊閉雙眼,祈禱著這只是錯覺
But I can't stop myself from feeling
To let you go would be too much
但我心知肚明,如果放你走
For me to take
我將無法承受
 
How do we ever keep this secret
我們該如何將它藏成秘密
How do we keep it in the dark
把我們的愛藏進心裡
And if we dare to taste our weakness
如果我們膽敢觸碰最脆弱的角落
How could we tear ourselves apart
就會知道我們無法失去彼此
Why do we keep this love together
我們細細呵護這份愛
Didn't we know right from the start
但打從最初我們就明白
That we would have to keep this secret
一旦這個秘密公開
Or forever stay apart
我們就必須永遠分開
 
I can't help thinking
我無法克制自己想你
When I look into your eyes
當我望進你的雙眼
How much I need you
我知道我不能失去你
It's so hard to hide
這是無法隱瞞的秘密
 
How do we ever keep this secret
我們該如何將它藏成秘密
How do we keep it in the dark
把我們的愛藏進心裡
And if we dare to taste our weakness
如果我們膽敢觸碰最脆弱的角落
How could we tear ourselves apart
就會知道我們無法失去彼此
Why do we keep this love together
我們細細呵護這份愛
Didn't we know right from the start
但打從最初我們就明白
That we would have to keep this secret
一旦這個秘密公開
Or forever stay apart
我們就必須永遠分開
arrow
arrow
    全站熱搜

    Shade 發表在 痞客邦 留言(2) 人氣()